Waarom werkt zending volgen niet op mijn smartphone?


Zending volgen is alleen beschikbaar via de gratis "Clicktrans – voor koeriers" mobiele app.

Zending volgen werkt mogelijk niet goed als:
  • je telefoon de internetverbinding heeft verloren;
  • je telefoon niet nauwkeurig de locatie kan weergeven bij gebruik van GPS.

Gebruik je Zending volgen voor de eerste keer? Lees hieronder:
Zending volgen werkt alleen goed als je de Clicktrans mobiele app toegang geeft tot de locatie van je apparaat. De app zal je om de nodige goedkeuringen vragen; je hoeft ze alleen maar te bevestigen. Hieronder vind je een gids voor Android- en iOS-apparaten.

Android-apparaat

  1. Geef Clicktrans toestemming om toegang te krijgen tot de locatie van je apparaat. Dit stelt de Clicktrans app in staat om te detecteren wanneer je de bestemming bereikt en je klant te informeren. Je hebt volledige controle over wat je deelt met je klant!

  2. Wanneer we je vragen om toegang tot je fysieke activiteit, kies 'Toestaan'. Maak je geen zorgen, we zullen niet controleren hoeveel stappen je dagelijks zet. Dit stelt de Clicktrans mobiele app gewoon in staat om zendingen nauwkeuriger te volgen en tegelijkertijd je batterij te sparen.



Wanneer je de Clicktrans App-machtigingen controleert, zouden je instellingen er zo uit moeten zien:


app Clicktrans op Android