Wat is zending volgen en hoe kan ik het delen met de klant?




We hebben zending volgen gelanceerd om de communicatie tussen vervoerders en klanten te verbeteren. Als vervoerder bepaal je met de mobiele app “Clicktrans – voor koeriers” zelf wanneer je de werkelijke locatie van de zending tijdens het transport met de klant wilt delen. Je kunt dit doen via de app door de zendingstatus te wijzigen naar “Onderweg” of “Onderweg PRO”.

OPMERKING: Als transportaanbieder heb je volledige controle over het volgen van de zending. Jij beslist of je zending volgen wilt inschakelen voor een specifieke zending. Je kiest zelf wanneer je de locatie wilt delen en wanneer je daarmee wilt stoppen. De klant hoeft de locatie niet gedurende de hele route te zien; je kunt ervoor kiezen om deze alleen te delen wanneer je dicht bij het bestemmingspunt bent. Je locatie wordt alleen gedeeld met de klant waarvoor je zending volgen hebt ingeschakeld.

Zending volgen is beschikbaar voor vervoerders die de mobiele app “Clicktrans – voor koeriers” gebruiken. Heb je de app nog niet gebruikt? Bekijk hoe je deze kunt downloaden.

Hoe deel ik zending volgen met de klant?
  • Download de gratis mobiele app “Clicktrans – voor koeriers”.
  • Ga naar “Mijn offertes” > “Geaccepteerd”.
  • Wanneer je de zending ophaalt en klaar bent om de route te starten, klik op “Wijzigen”.
  • Kies de status “Onderweg” of “Onderweg PRO” en klik op “Opslaan”.