Hoe kan ik een offerte geven?


1. Maak een gratis account aan:

Om een offerte uit te brengen op een transportopdracht op Clicktrans, moet je ingelogd zijn op je transportaanbieder account. Heb je nog geen account? Ontdek hier hoe je je kunt registreren op Clicktrans.

2. Vind de beste transportopdrachten voor jou:

a) Blader door transportopdrachten en vind degene die je zoekt. Zoek leveringen
b) Controleer de informatie die door de klant is verstrekt:

  • leveringsdata en adres
  • beschrijving van het item, gewicht en afmetingen
  • aanvullende beschrijving (bijv. veiligheidsinstructies)

3. Offerte uitbrengen

a) Ga naar het “Offerte” venster en vul de details van je offerte in:

  • voer de nettoprijs in (in advertentievaluta)


  • het systeem berekent automatisch de brutoprijs en het btw-tarief. De brutoprijs wordt naar boven afgerond (ontdek meer over het automatisch afronden van de brutoprijs)


  • het standaard btw-tarief is het tarief dat van toepassing is in het land. Als deze transportopdracht een ander btw-tarief moet hebben of als je geen btw-plichtige bent, kun je het btw-tarief van je offerte wijzigen door op “Wijzigen” te klikken:


  • als je wilt, kun je ook je minimumofferte specificeren - ons systeem verlaagt dan automatisch je offerte elke keer dat je wordt overboden (totdat het je minimumofferte bereikt). Denk eraan dat de minimumofferte ook een nettowaarde moet zijn. Ontdek meer over automatisch bieden.

b) Verstrek de volgende details:

  • volledig geoffreerde prijs (in advertentievaluta, inclusief btw)
  • leveringsdata
  • type voertuig
  • aanvullende informatie.

De klant wordt automatisch op de hoogte gebracht van de offerte.

Denk eraan dat je offerte bindend is zodra je deze accepteert. Wanneer de klant besluit de offerte te accepteren, word je niet opnieuw gevraagd om je offerte te bevestigen. Het accepteren van de offerte betekent het aangaan van een overeenkomst tussen jou en de klant.

Als je je offerte wilt intrekken, ontdek dan hier hoe je dit kunt doen: Annuleer offerte

Zodra je offerte is geaccepteerd, ontvang je een bevestigingsmail en de volledige contactgegevens van je klant. Het is aan jou als transportaanbieder om ervoor te zorgen dat je contact opneemt met de klant en de leveringsafspraken maakt.