ALGEMENE VOORWAARDEN VAN DE WEBSITE VOOR TRANSPORTAANBIEDERS EN DE MOBIELE APPLICATIE VAN DE TRANSPORTAANBIEDERS

I. ALGEMENE BEPALINGEN

  1. Deze Voorwaarden definieren de algemene voorwaarden voor het gebruik van de Clicktrans website door Transportaanbieders en de Mobiele Applicatie van de Transportaanbieder, aangeboden door Clicktrans sp. z o.o. gevestigd in Gdańsk (80-314), Aleja Grunwaldzka 303.
  2. U kunt contact opnemen met de Dienstverlener via:
    1. e-mail - berichten aan de Dienstverlener moeten worden gestuurd naar: contact@clicktrans.nl of
    2. een interactieve chat die beschikbaar is in de functionaliteiten van de Applicatie van de Transportaanbieder.
  3. Deze Voorwaarden worden door de Dienstverlener continu en gratis beschikbaar gesteld op de Website en in de Mobiele Applicatie van de Transportaanbieder op een manier die Gebruikers in staat stelt om de inhoud ervan te verkrijgen, te reproduceren en op te slaan door deze op elk gewenst moment af te drukken of op te slaan op een opslagapparaat, met behulp van het computersysteem dat door de Gebruiker wordt gebruikt.
  4. De gegevens en andere content die beschikbaar zijn binnen de Mobiele Applicatie van de Transportaanbieder kunnen een databank vormen in de zin van de toepasselijke wetgeving met betrekking tot databanken.
  5. De diensten die worden aangeboden in de Mobiele Applicatie van Transportaanbieder zijn uitsluitend gericht op Transportaanbieders.
  6. De Mobiele Applicatie van de Transportaanbieder en de Website zijn met elkaar verbonden voor zover aangegeven in de Voorwaarden. In het bijzonder is een Account van de Transportaanbieder aangemaakt op de Website een Account, waarmee de Transportaanbieder kan inloggen op de Applicatie van de Transportaanbieder en gebruik kan maken van de Diensten van de Applicatie van de Transportaanbieder onder de hierna uiteengezette voorwaarden.
  7. Dienstverlener kan ook, als onderdeel van geselecteerde Diensten of functionaliteiten, pushberichten weergeven voor Transportaanbieder op de Website, in de Applicatie van de Transportaanbieder op een Mobiel Apparaat. Pushberichten worden alleen weergegeven voor Treansportaanbieders die daar toestemming voor hebben gegeven door de betreffende prompt op de Website te accepteren, in de Applicatie van de Transportaanbieder of door de juiste opties te selecteren in de instellingen van hun Mobiele Apparaat of browser.
  8. Voor zaken die niet in deze Voorwaarden worden geregeld, gelden de bepalingen van de Algemene Voorwaarden van de Clicktrans Website voor Gebruikers en de Mobiele Applicatie voor Klanten die beschikbaar is op de Website (hierna te noemen het "Algemene Voorwaarden van de Website"). In geval van tegenstrijdigheden tussen de bepalingen van deze Voorwaarden en de Voorwaarden van de Website, prevaleren deze Voorwaarden.
  9. De regels voor het aanbieden van andere Diensten, inclusief betaalde Diensten, binnen de Website of de Mobiele Applicatie van de Transportaanbieder kunnen worden vastgelegd in aanvullende regelgeving.
  10. De bepalingen van Voorwaarden (EU) 2019/1150 van het Europees Parlement en de Raad van 20 juni 2019 betreffende de bevordering van eerlijkheid en transparantie voor zakelijke gebruikers die gebruikmaken van online bemiddelingsdiensten (hierna: de "Verordening EU 2019/1150") zijn van toepassing op de Diensten die worden aangeboden op de Website en in de Applicatie van de Transportaanbieder.

II. DEFINITIES

Termen met een hoofdletter hebben de betekenis die eraan is toegewezen in de "Algemene Voorwaarden van de Clicktrans Website voor Gebruikers en de Mobiele applicatie voor Klanten", terwijl de hieronder gedefinieerde termen de volgende betekenis hebben:

Transportaanbieder's Mobiele Applicatie/Transportaanbieder's Applicatie – software ontwikkeld door de Dienstverlener en beschikbaar gesteld aan de Transportaanbieder via de Play Store en App Store platforms, bedoeld om te worden geïnstalleerd op het Mobiele Apparaat van de Transportaanbieder, waarbij de Transportaanbieder gebruik kan maken van de Diensten die worden aangeboden in de Transportaanbieder's Application door de Dienstverlener. De Algemene Voorwaarden van de Mobiele Applicatie van de Transportaanbieder worden beheerst door de Voorwaarden van de Website en Mobiele applicatie van de Transportaanbieder, waarbij de bepalingen van deze Voorwaarden van overeenkomstige toepassing zijn op de Transportaanbieder voor zover niet gedekt door de “Voorwaarden van de Website en Mobiele applicatie van de Transportaanbieder”;

Commissie - de vergoeding die door de Dienstverlener aan de Transportaanbieder wordt opgelegd op het moment van het sluiten van een Transportovereenkomst met de Klant, in lijn met de lijst van vergoedingen en commissies. Een commissie kan bestaan uit een vast bedrag en een variabel bedrag uitgedrukt in een percentage van de waarde van de Transportovereenkomst;

Voorwaarden - dit document.

Het gebruik van het woord Website in deze Voorwaarden is van overeenkomstige toepassing op de Applicatie van de Transportaanbieder, tenzij dit naar zijn aard en functionaliteit is uitgesloten - of indien de bepalingen van deze Voorwaarden anders bepalen.

III. ALGEMENE VOORWAARDEN VAN DE WEBSITE EN DE APPLICATIE VAN DE TRANSPORTAANBIEDER

  1. De Website, Transportaanbieder's Applicatie en hun Diensten en functionaliteiten mogen alleen worden gebruikt onder de voorwaarden en binnen het bereik zoals gespecificeerd in deze Voorwaarden en in overeenstemming met de bepalingen van algemeen geldende wetten, regels van openbaar fatsoen en de regels van internetgebruik.
  2. De minimale technische vereisten om de Website te gebruiken:
    1. een apparaat met internettoegang;
    2. toegang tot e-mail;
    3. de nieuwste versie van de internetbrowser met cookies en Java Script ingeschakeld,
    4. PDF-leessoftware.
  3. Minimale technische vereisten om de functionaliteiten van de Applicatie van de Transportaanbieder te gebruiken:
    1. besturingssysteem mobiel apparaat: Android of iOS, versie zoals aangegeven door Google Play of AppStore;
    2. het installeren van de Mobiele Applicatie van de Transportaanbieder op een compatibel Mobiel Apparaat;
    3. internettoegang op het Mobiele Apparaat;
    4. toegang tot e-mail;
    5. een datatransmissiedienst die actief en correct geconfigureerd is op het Mobiele Apparaat, beschikbaar gesteld door de telecommunicatieprovider, of een geactiveerde draadloze verbinding.
  4. Om de Applicatie van de Transportaanbieder te gebruiken, dient de Gebruiker:
    1. deze Voorwaarden en de informatie over de Applicatie van de Transportaanbieder te lezen die beschikbaar is in Google Play store of App Store, zoals van toepassing;
    2. Transportaanbieder's Applicatie te downloaden uit de hierboven genoemde winkel;
    3. Applicatie van de Transportaanbieder te installeren op het Mobiele Apparaat door de instructies te volgen die tijdens de installatie op het Mobiele Apparaat worden weergegeven;
    4. in te loggen op het Accountin de Applicatie van de Transportaanbieder met behulp van toegangsgegevens van een actieve Account die is geopend op de Website.
  5. Daarnaast kan het voor het gebruik van bepaalde Transportaanbieder's Applicatiediensten nodig zijn dat u locatiediensten inschakelt op uw Mobiele Apparaat en toegang tot deze diensten inschakelt in de Transportaanbieder's Applicatie. Om de levering van Diensten waarvoor toegang tot de locatiediensten van het Mobiele Apparaat is vereist te optimaliseren, wordt aanbevolen om de Applicatie van de Transportaanbieder te allen tijde toegang te verlenen tot deze Diensten.
  6. Handelingen gericht op het sluiten van een Transportovereenkomst voor het verlenen van Diensten op de Website of in de Applicatie van de Transportaanbieder namens een Transportaanbieder, in het bijzonder handelingen met betrekking tot het aanmaken en onderhouden van een Account en het bestellen van betaalde diensten, mogen alleen worden uitgevoerd door personen die naar behoren bevoegd zijn om te handelen namens de Transportaanbieder. De Dienstverlener kan een persoon die handelt namens de Transportaanbieder verplichten om door de Dienstverlener aangegeven documenten elektronisch in te dienen, met inbegrip van met name documenten die de machtiging van de persoon om te handelen namens de Transportaanbieder bevestigen.
  7. Als de Dienstverlener vermoedt dat een Gebruiker zich bezighoudt met activiteiten die verboden zijn door de wet of door deze Voorwaarden, of de regels van de openbare zeden schendt of de legitieme belangen van de Dienstverlener, in het bijzonder zijn reputatie, in gevaar brengt, mag de Dienstverlener alle wettelijk toegestane maatregelen nemen, inclusief het beperken van de mogelijkheid van de Gebruiker om de Applicatie van de Transportaanbieder, de Website en de Diensten die via hen worden geleverd te gebruiken.
  8. De Dienstverlener is tevens gerechtigd om het Account van de Transportaanbieder te blokkeren of te verwijderen zoals bepaald in het Algemene Voorwaarden voor de Website, in de gevallen en volgens de procedures zoals daarin bepaald. Blokkering of verwijdering van een Account op de Website zal resulteren in blokkering of permanente uitsluiting van de mogelijkheid om het Account te gebruiken in de Applicatie van de Transportaanbieder respectievelijk op de Website.
  9. Wanneer in deze Voorwaarden, op de Website of in de Applicatie van de Transportaanbieder de formulering "geverifieerd account van de Transportaanbieder" of "geverifieerd account van de Klant" wordt gebruikt, wordt dit geïnterpreteerd als de verificatie door de Dienstverlener van de juistheid van de gegevens die door de Gebruiker zijn verstrekt in het registratieformulier vanaf de datum van hun verificatie, die gewoonlijk onmiddellijk na de registratie van een Gebruikersaccount plaatsvindt.

IV. RECHTEN EN PLICHTEN VAN DE TRANSPORTAANBIEDER

  1. Het is de intentie van de Dienstverlener om duidelijke en transparante regels op te stellen voor Klanten en Transportaanbieders, daarom is het essentieel dat Transportaanbieders zich houden aan de regels die in deze Voorwaarden zijn vastgelegd.
  2. Geen van de eigen regels van Transportaanbieders of andere regels voor de uitvoering van Transportdiensten die worden aangeboden aan Klanten mogen in strijd zijn met deze Voorwaarden en de “Voorwaarden van de Clicktrans Website voor Gebruikers en de Mobiele applicatie van de Klant” of de Transportovereenkomst; bovendien moeten ze voldoen aan de huidige toepasselijke wetsbepalingen, met inbegrip van de wetten inzake consumentenrechten en bescherming van persoonsgegevens.
  3. Transportaanbieders zijn gebonden aan de rechten en plichten van Gebruikers zoals uiteengezet in de “Voorwaarden van de Clicktrans Website voor Gebruikers en de Mobiele Applicatie voor Klanten”. In het bijzonder zijn Transportaanbieders verplicht om:
    1. de rechten van consumenten respecteren, in het bijzonder met betrekking tot klachten, herroeping van een contract en informatieverplichtingen;
    2. zorg te dragen voor de persoonsgegevens van Klanten voor zover zij een onafhankelijke beheerder van persoonsgegevens is, en te voldoen aan de AVG;
    3. geen handelingen te verrichten met als doel een Transportovereenkomst af te sluiten buiten de Website om en te voorkomen dat de Dienstverlener een Commissie in rekening brengt;
    4. hun persoonlijke gegevens in het Account onmiddellijk bij te werken;
    5. Offertes te plaatsen in overeenstemming met de richtlijnen die zijn aangegeven op de Website. Dit omvat het niet plaatsen van Offertes met een reclamekarakter, die persoonsgegevens bevatten, gemarkeerd zijn als "permanente samenwerking", "gratis voertuig";
    6. tijdige betalingen te doen aan de Dienstverlener.

V. DIENSTEN

  1. Diensten worden geleverd onder de voorwaarden zoals uiteengezet in dit document en, tenzij hierin anders is bepaald, in de "Algemene Voorwaarden van de Clicktrans Website voor Gebruikers en de Mobiele Applicatie voor Klanten”.
  2. De Dienstverlener maakt het gebruik van zijn Diensten mogelijk via de Website en de Applicatie van de Transportaanbieder. Sommige Diensten zijn uitsluitend bestemd voor Transportaanbieders die zich hebben geregistreerd op de Website, een actief Account hebben en de verificatie zoals bedoeld in de verdere bepalingen van de Voorwaarden hebben doorstaan.
  3. Het type Diensten dat beschikbaar is op de Website en in de Applicatie van de Transportaanbieder kan variëren.
  4. Binnen de Applicatie van de Transportaanbieder biedt de Dienstverlener een Dienst aan voor Transportaanbieders die een Account hebben op de Website. De Dienst bestaat uit het bieden van toegang tot de infrastructuur waarmee de Transportaanbieder kan werken op de Website vanaf de Mobiele Applicatie van de Transportaanbieder. Het is echter mogelijk dat de Mobiele Applicatie van de Transportaanbieder niet het gebruik van alle Diensten en functionaliteiten van de Website en het Account van de Transportaanbieder mogelijk maakt - overeenkomstig de informatie in de Applicatie van de Transportaanbieder en deze Voorwaarden. In het bijzonder kan de Transportaanbieder geen betalingen verrichten binnen de Applicatie van de Transportaanbieder.
  5. De overeenkomst voor Applicatie diensten van de Transportaanbieder wordt aangegaan voor onbepaalde tijd. Het komt tot stand op het moment van downloaden van de Applicatie van de Transportaanbieder en de bepalingen van de Voorwaarden vormen de inhoud van de overeenkomst voor Applicatie diensten van de Transportaanbieder.
  6. Behoudens verdere bepalingen van deze Voorwaarden kan de Gebruiker te allen tijde het gebruik van de Applicatie van de Transportaanbieder staken door deze te verwijderen van het Mobiele Apparaat op een wijze die gebruikelijk is voor de gegeven versie van het besturingssysteem dat is geïnstalleerd op het Mobiele Apparaat.
  7. Beëindiging van de overeenkomst voor Applicatie diensten van de Transportaanbieder, ongeacht de termijn en modaliteit ervan, heeft geen invloed op de verwijdering van een Account (tenzij de Transportaanbieder een dergelijke verklaring heeft afgelegd), noch heeft het invloed op eventuele toezeggingen of verklaringen gedaan door de Transportaanbieder met behulp van of in verband met het gebruik van de Applicatie van de Transportaanbieder. In het bijzonder is de Transportaanbieder gebonden aan de ingediende Offertes en de gesloten Transportovereenkomsten en is hij verplicht deze uit te voeren.
  8. De Diensten die de Dienstverlener verleent aan Transportaanbieders omvatten:
    1. informatie op de Website of in de Applicatie van de Transportaanbieder, waarvan de regels zijn gespecificeerd in de Voorwaarden van de website van Clicktrans voor Gebruikers, terwijl toegang tot de inhoud die beschikbaar is in de Applicatie van de Transportaanbieder beschikbaar is na inloggen op een Account van de Transportaanbieder;
    2. en Aaccount beheren;
    3. interactieve chatfunctie die beschikbaar is in de Applicatie van de Transportaanbieder en op de Website, om contact met de Dienstverlener mogelijk te maken;
    4. deelname aan de Offertemodus, d.w.z. het indienen van Offertes onder de voorwaarden bepaald in hoofdstuk VIII van de Voorwaarden;
    5. aanmelden voor sms-meldingen;
    6. het reageren op Advertenties die door Klanten zijn geplaatst in de Quick Deal-modus, volgens de principes die verder in de Voorwaarden worden gespecificeerd;
    7. Clicktrans-plugins;
    8. toestemming voor het ontvangen van commerciële informatie van de Dienstverlener op grond van de "Algemene Voorwaarden van de Clicktrans Website voor Gebruikers en de Mobiele Applicatie van de Klant";
    9. het toevoegen en presenteren van berichten en opmerkingen, waarvan de regels zijn gedefinieerd in de "Algemene Voorwaarden van de Clicktrans Website voor Gebruikers en de Mobiele Applicatie van de Klant".
  9. De Dienstverlener stelt de Transportaanbieders in staat om een Account aan te maken en te onderhouden op de Website onder de voorwaarden zoals aangegeven in deze Voorwaarden. De gedetailleerde voorwaarden voor het verlenen van de Dienst van het onderhouden van een Account op de Website en de mogelijkheid om daarop in te loggen binnen de Applicatie van de Transportaanbieder staan vermeld in artikel VI. van de Voorwaarden.
  10. De Transportaanbieder kan in de Accountinstellingen toestemming geven om sms-meldingen te ontvangen op het in het Account opgegeven telefoonnummer. De inhoud van de meldingen kan informatie bevatten over, onder andere, Quick Deals, reacties van andere Gebruikers of andere reacties op de door de Transportaanbieder geplaatste inhoud, nieuws of berichten binnen het Account. Meldingen kunnen te allen tijde worden uitgeschakeld via de daarvoor bestemde optie in het Account.
  11. Een Transportaanbieder die is ingelogd op een Account in de Transportaanbieder's Applicatie of op de Website heeft de mogelijkheid om te communiceren met de Dienstverlener of diens vertegenwoordiger via de interactieve chat (messenger) die beschikbaar is op de Website respectievelijk in de Transportaanbieder's Applicatie. Een Overeenkomst voor het verlenen van een Dienst bestaande uit het aanbieden van een interactieve chatroom, waar Transportaanbieders contact kunnen opnemen met de Dienstverlener, wordt aangegaan voor bepaalde tijd en wordt beëindigd wanneer de conversatie eindigt, wanneer de chatroom wordt gesloten of wanneer de Applicatie van de Transportaanbieder wordt gesloten.
  12. Een Transportaanbieder kan de Clicktrans plugin downloaden zoals aangegeven op de Dienst. Een plug-in is software die een Transportaanbieder kan installeren op zijn website en inhoud gerelateerd aan de Website, zoals beoordelingen van Transportaanbieders, kan tonen aan zijn gebruikers en klanten. Een Contract voor Clicktrans plugin wordt afgesloten voor onbepaalde tijd, vanaf het moment dat deze is gedownload tot het moment dat deze wordt verwijderd door de Transportaanbieder. De Dienstverlener kan ook andere plugins leveren en als er geen aparte regels zijn voor de werking daarvan, zijn de bepalingen met betrekking tot de Clicktrans-plugin van toepassing.
  13. De Transportaanbieder kan gebruik maken van de functionaliteit voor het volgen van Zendingen die beschikbaar is in de Applicatie van de Transportaanbieder. Hiervoor is het noodzakelijk dat de Transportaanbieder locatiebepaling inschakelt op het Mobiele Apparaat van de Transportaanbieder. Indien Track & Trace beschikbaar wordt gesteld door de Transportaanbieder, ontvangt de Klant een melding om de locatie van de Zending te volgen in de vorm van een SMS-bericht met een link naar de pagina waar de locatie van de Transportaanbieder beschikbaar wordt gesteld. De Transportaanbieder bepaalt zelfstandig of hij het volgen van de Zending waarop de Transportovereenkomst betrekking heeft aan de Klant ter beschikking stelt en, indien hij dat doet, of hij dat voor de gehele route doet of slechts voor gedeelten van de route. De Transportaanbieder kan de Track & Trace functie ook te allen tijde beëindigen. De locatie van een Zending wordt bij benadering en uitsluitend ter referentie aangegeven - de nauwkeurigheid ervan kan afhankelijk zijn van de technische omstandigheden van het mobiele apparaat van de Transportaanbieder en de toegang tot het internet.

VI. ACCOUNT

  1. Met betrekking tot het Account van de Transportaanbieder en de registratie daarvan is deze Voorwaarden van toepassing, evenals de bepalingen van artikel VI. van de "Algemene Voorwaarden van de Clicktrans website voor Gebruikers en de Mobiele Applicatie van de Klant", met uitzondering van artikelen 7, 9,10.
  2. De Transportaanbieder Account Service is bedoeld voor entiteiten die gevestigd zijn in de Europese Economische Ruimte en het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland.
  3. De overeenkomst voor het verlenen van een Dienst bestaande uit het onderhouden van een Account op de Website wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en wordt beëindigd onder de voorwaarden genoemd in artikel XI van de Voorwaarden. Voor herregistratie van een Account kan voorafgaand contact met de Dienstverlener vereist zijn.
  4. Een Transportaanbieder's Account heeft ook de rechten van een Klant Account. Zo kunnen Transportaanbieders bijvoorbeeld Advertenties en Quick Deals publiceren en Transportovereenkomsten afsluiten met andere Transportaanbieders onder de voorwaarden en condities zoals bepaald in de "Algemene Voorwaarden van de Clicktrans Website voor Gebruikers en de Mobiele Applicatie voor Klanten", met inachtneming van de verschillen zoals aangegeven in deze Voorwaarden.
  5. Voorafgaande verificatie, zoals uiteengezet in artikel VII hieronder, is vereist om gebruik te maken van alle functies en diensten voor Transportaanbieders binnen de Account, inclusief de rechten van het Accountvan een Klant.
  6. Transportaanbieder-accounts kunnen bovendien verschillende functionele aanduidingen hebben.
  7. Om gebruik te kunnen maken van zijn Account in de Transportaanbieder's Applicatie logt de Transportaanbieder in op zijn Account in de Transportaanbieder's Applicatie met de door hem gebruikte inloggegevens op de Website. De Transportaanbieder's Applicatie en een Account in de Transportaanbieder's Applicatie mogen alleen worden gebruikt door Transportaanbieders die reeds met succes een Account hebben geregistreerd en geverifieerd op de Website en een actief Transportaanbieder's Account hebben op de Website.
  8. De Dienstverlener maakt het aanmaken van Accounts in de Applicatie van de Transportaanbieder niet mogelijk.
  9. De Dienstverlener stelt Klanten niet in staat om de Applicatie van de Transportaanbieder te gebruiken.
  10. De Applicatie van de Transportaanbieder koppelt een Account aan het unieke identificatienummer van het Mobiele Apparaat dat door de Transportaanbieder is gebruikt om in te loggen op het Account in de Applicatie van de Transportaanbieder - in het bijzonder de volledige naam en het model van het Apparaat en de Apparaat-id (het identificatienummer van het Mobiele Apparaat van de Gebruiker). De Transportaanbieder kan de geschiedenis bekijken van de Mobiele Apparaten die zijn gebruikt om in te loggen op zijn Account via de Applicatie van de Transportaanbieder vanuit het Account.
  11. De Dienstverlener mag tijdelijk of permanent voorkomen dat de Transportaanbieder sommige of alle informatie van het Accountprofielpagina kan tonen. In het bijzonder kan de Dienstverlener de mogelijkheid om de profielpagina van het Account van de Transportaanbieder te tonen afhankelijk maken van een positieve verificatie van de Transportaanbieder of zijn gegevens, in overeenstemming met deze Voorwaarden.
  12. Als een Transportaanbieder een Klantaccount wil openen los van zijn Transportaanbiederaccount, is hiervoor voorafgaande toestemming van de Dienstverlener vereist.
  13. Met betrekking tot de beveiliging van persoonsgegevens kan een Account op de Site door de Dienstverlener worden verwijderd als de Transportaanbieder gedurende een periode van 5 jaar, te rekenen vanaf de datum van de laatste login, niet heeft ingelogd op het Account, tenzij er sprake is van te hoge betalingen of openstaande bedragen die verschuldigd zijn aan de Dienstverlener op zijn Account.
  14. Een Account op de Website kan worden geblokkeerd in geval van beëindiging of opschorting van het bedrijf van de Transportaanbieder.


VII. STATUS TRANSPORTAANBIEDER

  1. Een Transportaanbieder kan verschillende statussen hebben binnen de Dienst en de Applicatie van de Transportaanbieder, inclusief maar niet beperkt tot: Geverifieerde Transportaanbieder, Niet-geverifieerde Transportaanbieder, Top Transporter - het toekennen van elk van deze kan resulteren in het toekennen van een grafische of beschrijvende aanduiding en de presentatie daarvan op de Website.
  2. Verificatie van de Transportaanbieder is vereist om alle functionaliteiten en Diensten binnen het Account te kunnen gebruiken, in het bijzonder om een Transportovereenkomst te sluiten, Offertes in te dienen of Advertenties te plaatsen.
  3. Een aanvullende verificatieoverdracht van een door de Dienstverlener aangegeven bedrag kan vereist zijn om de Transportaanbieder met succes te verifiëren en volledige toegang te krijgen tot de Diensten - hetzij via het clearing agent systeem van de Dienstverlener of rechtstreeks op de bankrekening van de Dienstverlener, op voorwaarde dat de gegevens die de Transportaanbieder heeft aangegeven op het Account overeenkomen met de gegevens van de bankrekeninghouder die is aangegeven op de verificatieoverdracht. De Dienstverlener kan naast de in deze clausule beschreven aanvullende verificatie eisen als de Transportaanbieder Transportdiensten wil uitvoeren in de Franse Republiek, als het ophaal- of afleveradres van de Transportdienst zich in de Franse Republiek bevindt of als de Klant afkomstig is uit de Franse Republiek. De aanvullende controle waarnaar wordt verwezen in de vorige zin kan plaatsvinden op het moment van registratie van het Account van de Transportaanbieder, maar ook in een later stadium, en kan periodiek worden vereist.
  4. De Dienstverlener kan een persoon die optreedt namens de Transportaanbieder verplichten om de door de Dienstverlener aangegeven documenten elektronisch te verzenden, in het bijzonder documenten die hun machtiging bevestigen om op te treden namens de Transportaanbieder en de bedrijfsactiviteit van de Transportaanbieder of registratie in een specifiek register, bijvoorbeeld van ondernemers, op straffe van weigering om de samenwerking aan te gaan of te beëindigen. Bovendien, als de Transportaanbieder zaken doet buiten het grondgebied van Polen, heeft de Dienstverlener het recht om equivalenten van dergelijke documenten te eisen in de taal van herkomst met een beëdigde vertaling naar het Pools en andere certificaten of vergunningen waarover de Transportaanbieder beschikt. De Dienstverlener behoudt zich het recht voor om te vragen dat de Transportaanbieder aanvullende documenten stuurt die hierboven niet zijn vermeld of om ze in een ander gangbaar formaat te laten sturen.
  5. Voor Transportaanbieders die korter dan 3 maanden actief zijn of Transportaanbieders waarvan het Account is geblokkeerd, kan de Dienstverlener een positieve verificatie van de Transportaanbieder afhankelijk stellen van het doen van een betaling in het door de Dienstverlener bepaalde bedrag ter verrekening van de Commissie.
  6. Ongeacht de verificatieprocedure heeft de Dienstverlener het recht om op elk moment aanvullende maatregelen te nemen om de authenticiteit, betrouwbaarheid en nauwkeurigheid van de door de Transportaanbieder verstrekte informatie te verifiëren.
  7. Om een Transportaanbieder te verifiëren kan de Dienstverlener openbaar beschikbare registers controleren, met inbegrip van debiteurenregisters, en op basis daarvan een positieve of negatieve verificatie van de Transportaanbieder uitvoeren, zijn Account blokkeren of verwijderen.
  8. De Dienstverlener wil ervoor zorgen dat de kwaliteit van de Transportdiensten van Transportaanbieders en de veiligheid van de Klanten zo hoog mogelijk is en kan om die reden weigeren om een Transportaanbieder positief te beoordelen op basis van een subjectieve evaluatie.
  9. In geval van een positieve verificatie en als de verificatiebetaling is gedaan, wordt deze binnen 7 dagen gerekend vanaf de verificatiedatum teruggestort naar de Transportaanbieder op het bankrekeningnummer waarvan de Transportaanbieder de overboeking heeft gedaan. Transportaanbieders die niet positief zijn geverifieerd zullen beperkte toegang hebben tot Diensten en functionaliteiten, ze zullen bijvoorbeeld geen Transportovereenkomsten kunnen afsluiten.
  10. De Dienstverlener kan verlangen dat een reeds geverifieerd Transportaanbieder Account opnieuw wordt geverifieerd, in het bijzonder als de registratiegegevens van de Transportaanbieder wijzigen, het Transportaanbieder Account wordt gedeblokkeerd of in andere gerechtvaardigde gevallen.
  11. Betrouwbare Transportaanbieders die, naar de mening van hun Klanten, diensten van hoge kwaliteit leveren, kunnen het Top Transporter predicaat krijgen samen met een certificaat en een Top Transporter plugin. De beslissing van de Dienstverlener om het Top Transporter predicaat toe te kennen kan automatisch worden genomen. Om de titel Top Transporter te verdienen, moet aan alle onderstaande eisen worden voldaan:
    1. minimum aantal Transportovereenkomsten die de Transportaanbieder heeft afgesloten op de Website of in de Applicatie van de Transportaanbieder: 40,
    2. gedeblokkeerd Transportaanbieder-account;
    3. minimumaantal commentaren op Transportdiensten uitgevoerd door de Transportaanbieder op de Website: 20,
    4. maximum aantal negatieve commentaren over de Transportdiensten uitgevoerd door de Transportaanbieder op de Website: 5%,
    5. aantal geannuleerde Transportovereenkomsten: minder dan 23%,
    6. er zijn ten minste 60 dagen zijn verstreken sinds de registratiedatum van de account.
  12. Een Transportaanbieder aan wie de titel Top Transporter reeds is toegekend, verliest dit zodra hij niet meer voldoet aan ten minste één van de in het vorige punt genoemde criteria. Zodra de titel verloren is, kan de Transportaanbieder geen gebruik meer maken van het Top Transporter certificaat of enig andere titel noch aanspraak maken op deze status.
  13. Voor het gebruik van bepaalde Diensten of functionaliteiten is vereist dat de Transportaanbieder voldoet aan alle volgende vereisten:
    1. minimum aantal Transportovereenkomsten dat door de Transportaanbieder is afgesloten via de Website of in de Applicatie van de Transportaanbieder: 10,
    2. gedeblokkeerd Transportaanbieder-account;
    3. minimumaantal commentaren op Transportdiensten uitgevoerd door de Transportaanbieder op de Website: 10,
    4. maximum aantal negatieve commentaren over de Transportdiensten uitgevoerd door de Transportaanbieder op de Website: 5%,
    5. aantal geannuleerde Transportovereenkomsten: minder dan 23%,
    6. er ten minste 60 dagen zijn verstreken sinds de registratiedatum van de account.
  14. De beslissingen van de Dienstverlener, met inbegrip van de controle op de naleving van de criteria die in punt 13 hierboven zijn opgesomd, kunnen automatisch worden genomen.

VIII. TRANSPORTDIENSTEN EN SLUITING VAN HET TRANSPORTCONTRACT

  1. Onder voorbehoud van subparagraaf 5 hieronder, kunnen de door de Dienstverlener geverifieerde Transportaanbieders deelnemen aan de Offertemodus, de Quick Deal Modus en een Transportovereenkomst afsluiten op de Website of in de Mobiele Applicatie van de Transportaanbieder.
  2. Advertenties die zichtbaar zijn in de Applicatie van de Transportaanbieder in de Offerte- of Quick Deal-modus worden toegevoegd en gepresenteerd op de Website door Klanten. Advertenties zijn zichtbaar in de Applicatie van de Transportaanbieder op hetzelfde moment waarop ze zichtbaar zijn op de Website.
  3. Met betrekking tot Advertenties die onder de Offertemodus vallen, zijn de volgende bepalingen van toepassing:
    1. Advertenties worden beschouwd als uitnodigingen tot het indienen van offertes. Op het moment dat de Offertemodus wordt gesloten, kan de Transportaanbieder een antwoord op een Advertentie indienen dat een Offerte vormt voor het sluiten van een Transportovereenkomst;
    2. de Transportaanbieder bepaalt onafhankelijk de inhoud van de Offerte, die in overeenstemming moet zijn met de feitelijke en wettelijke status. Een Transportaanbieder kan zijn Offerte intrekken door deze te verwijderen met behulp van de functionaliteit van de Website of de Applicatie van de Transportaanbieder, maar niet eerder dan 30 minuten na indiening en niet later dan bij aanvaarding van de ingediende Offerte door een Klant. De inhoud van een Offerte mag geen contactgegevens of andere informatie bevatten die bedoeld is om de Klant en de Transportaanbieder met elkaar in contact te brengen, buiten de Applicatie van de Transportaanbieder en de Website om. Een Offerte mag geen informatie bevatten die verboden is in de zin van de algemeen geldende wetten, deze Voorwaarden en de "Algemene Voorwaarden van Clicktrans Website voor Gebruikers of de Mobiele Applicatie van de Klant";
    3. Door het indienen van een Offerte stemt de Transportaanbieder ermee in om de Klant - als gevolg van de aanvaarding van de Offerte van de Transportaanbieder - te voorzien van zijn contactgegevens, met name de gegevens die zijn vermeld in het Accounten in de Offerte, zoals volledige naam, e-mailadres, telefoonnummer, naam en adres van de entiteit, fiscaal identificatienummer, identificatienummer bedrijfsentiteit, nationaal gerechtsregisternummer, website-adres;
    4. een Transportaanbieder wiens Account is geblokkeerd door de Dienstverlener op grond van deze Voorwaarden kan geen Offerte plaatsen. Als een dergelijke blokkering al heeft plaatsgevonden nadat de betreffende Transportaanbieder een Offerte heeft toegevoegd, kan zijn Offerte niet worden aanvaard door een Klant zolang het Accountis geblokkeerd. Als het Accountvan een Transportaanbieder is verwijderd of volledig is geblokkeerd, zijn zijn Offertes niet zichtbaar op de Website. De bepalingen van deze zin zijn niet van toepassing op gedeeltelijke blokkering van een Account van een Transportaanbieder;
    5. op het moment dat een Offerte wordt geaccepteerd door een Klant, komt er een Transportovereenkomst tot stand tussen een Transportaanbieder en de Klant, met een inhoud die overeenkomt met de bepalingen van de Voorwaarden, de Advertentie, afspraken tussen partijen gecommuniceerd via berichten op de Website en de geaccepteerde Offerte;
    6. na het sluiten van een Transportovereenkomst vloeit het verdere gedrag van de Klant en de Transportaanbieder voort uit de toepasselijke wetgeving - de Transportaanbieder is primair verplicht om het onderwerp van de Transportovereenkomst uit te voeren en de Klant is verplicht om de overeengekomen Prijs voor de Transportdienst te betalen.
  4. In de procedure van het plaatsen van een Advertentie in de Offertemodus biedt de Dienstverlener Transportaanbieders de extra functionaliteit om automatisch de Prijs van de Transportdienst te wijzigen die is vermeld in de door de Transportaanbieder geplaatste Advertentie. Een Transportaanbieder die gebruik maakt van deze functionaliteit is verplicht om de Prijs van de Transportdienst en de minimumprijs aan te geven waarvoor hij de Transportdienst kan uitvoeren die door de Klant is vermeld in de Advertentie. Als andere Transportaanbieders een Offerte indienen met een lagere Prijs voor Transportdiensten in reactie op een Advertentie, zal de door de Transportaanbieder opgegeven Prijs proportioneel worden verminderd met telkens 10 EUR. Als de Prijs voor een Transportdienst lager is dan 100 EUR, zal deze worden verminderd met 5 EUR, maar niet minder dan de minimumprijs voor Transportdiensten aangegeven door de Transportaanbieder. Het gebruik van de functionaliteit beschreven in dit artikel hangt af van de wil van de Transportaanbieder en is niet verplicht.
  5. Voor Advertenties die onder het Quick Deal contracting proces vallen, gelden de volgende bepalingen:
    1. de aanbestedingsprocedure in het kader van de Quick Deal-modus staat open voor Transportaanbieders wier Accounts positief zijn geverifieerd door de Dienstverlener en die voldoen aan alle criteria die zijn opgesomd in artikel VII, punt 14. Dit is bepaald met het oog op transactiezekerheid en Klanten die, in tegenstelling tot de Offertemodus, niet zelfstandig de Transportaanbieder kiezen die de Transportdienst zal uitvoeren;
    2. Vermeldingen in de Quick Deal-modus vormen een Offerte. Een Advertentie van een Klant die als Quick Deal wordt geplaatst, specificeert de essentiële elementen van de uitvoering van de Transportdienst, met inbegrip van de Prijs. Het indienen van een reactie op een dergelijke Advertentie door het selecteren van de juiste functionaliteit wordt beschouwd als aanvaarding van het aanbod van de Klant;
    3. door het indienen van een reactie op een Advertentie van een Klant in de Quick Deal-modus, stemt een Transportaanbieder ermee in om de Klant zijn contactgegevens te verstrekken, in het bijzonder de gegevens die in het Account en in de Offerte zijn vermeld, zoals zijn volledige naam, e-mailadres, telefoonnummer, naam en adres van de entiteit, fiscaal identificatienummer, identificatienummer van de bedrijfsentiteit, nationaal registratienummer van de rechtbank, website-adres;
    4. wanneer de Transportaanbieder de offerte van de Klant aanvaardt die is geplaatst in de Quick Deal-modus, wordt een Transportovereenkomst gesloten tussen de Transportaanbieder en de Klant. De inhoud van de Overeenkomst is in overeenstemming met de bepalingen van de Voorwaarden en de Advertentie van de Klant in de Quick Deal modus. Er wordt een Transportovereenkomst gesloten met de Transportaanbieder die als eerste het aanbod van de Klant heeft aanvaard in het kader van de Quick Deal;
    5. de maximumtijd voor het plaatsen van een Quick Deal is 24 uur vanaf de publicatie - als er binnen deze periode geen Transportovereenkomst wordt gesloten, wordt de Quick Deal gepubliceerd als een Advertentie en kan de Transportaanbieder een Offerte indienen als antwoord hierop, zoals beschreven in lid 3 hierboven;
    6. voor het overige zijn de bepalingen van deze Voorwaarden en de "Algemene Voorwaarden van de Clicktrans Website voor Gebruikers of de Mobiele Applicatie van de Klant" met betrekking tot Advertenties die onder de Offertemodus vallen en tot Advertenties die onder de Quick Deal-modus vallen, van overeenkomstige toepassing.
  6. De Dienstverlener kan informatie over het sluiten van een Transportovereenkomst communiceren door middel van berichten op de Website of in de Applicatie van de Transportaanbieder, door middel van e-mailberichten naar het adres dat is opgegeven in het Account van de Transportaanbieder of door middel van sms-berichten.
  7. De Transportaanbieder en de Klant dienen onmiddellijk na het sluiten van een Transportovereenkomst contact met elkaar op te nemen.
  8. Indien de geldigheid van een Transportovereenkomst afhangt van de vervulling van specifieke door de wet gestelde vereisten, zoals het schriftelijk of in een andere specifieke vorm sluiten van een overeenkomst, kunnen de Klant en de Transportaanbieder respectievelijk deze vereisten afdwingen.
  9. De Klant en de Transportaanbieder kunnen elkaar ook berichten sturen met betrekking tot de Transportdienst waarop een Advertentie betrekking heeft. De berichten waarnaar in de vorige zin wordt verwezen, worden verzonden met behulp van het formulier dat beschikbaar is op de pagina van de Advertentie en worden gepubliceerd op de pagina van de Advertentie voor alle Gebruikers.
  10. Om Transportdiensten te kunnen verlenen dient een Transportaanbieder in het bezit te zijn van de licenties en vergunningen die vereist zijn voor een bepaald type Zending, indien een dergelijke verplichting voortvloeit uit wettelijke regelgeving, in het bijzonder voor het vervoer van dieren. De Transportaanbieder dient tevens in het bezit te zijn van een voertuig dat geschikt is voor het gegeven type Zending en, indien dit voortvloeit uit wettelijke regelgeving, dient het vervoermiddel te voldoen aan de technische vereisten zoals vermeld in relevante regelgeving.
  11. Transportovereenkomsten worden afgesloten tegen een vergoeding die moet worden betaald aan de Transportaanbieder en resulteren in het in rekening brengen van een Commissie onder voorwaarden die in verdere delen van de Voorwaarden worden gespecificeerd.
  12. De Dienstverlener maakt gebruik van standaardsortering van Advertenties in de Offertemodus en in de Quick Deal-modus, als onderdeel van een lijst met Advertenties en een Offertelijst, die hun volgorde aanpassen afhankelijk van de voorkeuren van de Klanten en de Advertenties die worden voorgesteld aan Transportaanbieder. Sorteren kan onder andere:
    1. Gegevens over de Advertentie: d.w.z. in de eerste plaats, het voldoen van de beschrijving van de Advertentie aan de Voorwaarden en aan de richtlijnen voor het uploaden van Advertenties, het aantal weergaven van de Advertentie in verschillende tijdsintervallen, de Prijs van de Transportdienst, het aantal Offertes dat is uitgebracht in reactie op de Advertentie, het gebruik van Promotiediensten, de wijze van het sluiten van de Transportovereenkomst (Offertemodus of Quick Deal), het uploaden van de Advertentie in een categorie die het beste overeenkomt met het gegeven type Zending, bestemming van de Zending, valuta, taal;
    2. Gegevens over de klant: voornamelijk het aantal positieve en negatieve beoordelingen en opmerkingen;
    3. Gegevens over de Transportaanbieder; d.w.z. voornamelijk, het aantal positieve en negatieve beoordelingen en commentaren, het aantal afgesloten Transportovereenkomsten, de datum van de eerste afgesloten Transportovereenkomst, het aantal geannuleerde Transportovereenkomsten, de Prijs van de Transportdienst, de locatie van de Transportaanbieder, de routehistoriek van voltooide Transportdiensten, de soorten Zendingen die worden verzonden als onderdeel van de Transportdiensten, de benamingen die de Transportaanbieder heeft ontvangen (zoals TopTransportaanbieder).
  13. De Dienstverlener kan suggesties van opdrachten op maat voor de Transportaanbieder (Klantenlijsten) communiceren naar de Transportaanbieder in de vorm van berichten die worden weergegeven op de Website of in de Applicatie van de Transportaanbieder, meldingen, tekstberichten of e-mailmeldingen in de Quick Deal-modus. Dergelijke suggesties worden gedaan aan Transportaanbieders die ten minste voldoen aan de criteria zoals vermeld in artikel VII, punt 14 en zijn afhankelijk van, onder andere, de geschiedenis van voltooide Zendingen of hun type. Als de Transportaanbieder besluit om een aanbod van een Klant via Quick Deal te aanvaarden, zijn de bepalingen van paragraaf 5 hierboven van toepassing. Deze berichten worden aan de Transportaanbieder getoond op basis van geautomatiseerde beslissingen.
  14. De Dienstverlener kan niet garanderen dat de Klant en de Transportaanbieder het proces van de Transportdienst voltooien, ondanks de selectie van de Offerte. In het bijzonder garandeert de Dienstverlener niet de kwaliteit van de Transportdienst of de betaling door de Klant voor de uitgevoerde Transportdienst. De Dienstverlener biedt alleen een platform voor het sluiten van een Transportovereenkomst.


IX. BETALINGSVOORWAARDEN EN COMMISSIES

  1. Voor het sluiten van elke Transportovereenkomst wordt een Commissie in rekening gebracht aan de Transportaanbieder, in overeenstemming met het bijgevoegde overzicht van vergoedingen en commissies. In bijzondere gevallen kunnen de voorwaarden van de commissie en de betaling ervan individueel worden overeengekomen met de Transportaanbieder.
  2. Commissie wordt maandelijks verrekend - aan het einde van elke kalendermaand waarin de commissie voor de Transportaanbieder is berekend, stuurt de Dienstverlener een btw-factuur naar de Transportaanbieder, met een betalingstermijn van 7 dagen. In het geval van een betalingsachterstand zal de Dienstverlener rente in rekening brengen aan de Transportaanbieder voor vertraging in commerciële transacties en een btw-factuur uitreiken voor de commissies die aan de Transportaanbieder in rekening zijn gebracht over de periode van vertraging. Een betalingsachterstand kan tot gevolg hebben dat de Dienstverlener om die reden de Transportaanbieder Account blokkeert.
  3. BTW-facturen worden verzonden naar de gegevens van de Transportaanbieder zoals aangegeven in het Account.
  4. De Transportaanbieder kan de btw-factuur rechtstreeks op de Website betalen via het factureringssysteem van de Dienstverlener of op de bankrekening van de Dienstverlener die op de btw-factuur staat vermeld.
  5. Er kunnen teveel betaalde bedragen (hierna „teveel betaalde bedragen”) op het Account van de Transportaanbieder staan als gevolg van:
    1. eigen betaling van het bedrag dat naar eigen goeddunken is betaald via het clearing agent systeem van de Dienstverlener of op de bankrekening van de Dienstverlener (hierna te noemen: account top-up);
    2. verrekening van een gewijzigde factuur op een btw-factuur die door de Dienstverlener aan de Transportaanbieder is uitgereikt.
  6. De Transportaanbieder kan te allen tijde verzoeken om terugbetaling van teveel betaalde bedragen door de Dienstverlener, door een verzoek daartoe in te dienen bij de Dienstverlener op zijn e-mailadres vermeld in artikel I van de Voorwaarden. In dat geval worden de teveel betaalde bedragen terugbetaald binnen 14 dagen na de datum van correcte verzending van het verzoek van de Dienstverlener. Er wordt geen te veel betaald bedrag terugbetaald als er een Commissie is gefactureerd aan de Transportaanbieder in de maand waarin de Transportaanbieder de betaling aanvraagt, in welk geval het te veel betaalde bedrag wordt verrekend met de betaling voor de Commissie.
  7. Aan het einde van een kalendermaand worden te veel betaalde bedragen bijgeschreven op de opgebouwde Commissie van de Transportaanbieder. Als het teveel betaalde minder is dan de aan de Dienstverlener verschuldigde commissie, is de Transportaanbieder verplicht het openstaande bedrag te betalen voor de in lid 2 genoemde datum.
  8. Als de Transportaanbieder een betalingsachterstand heeft ten opzichte van de Dienstverlener, zal het te veel betaalde worden verrekend met die betalingen.
  9. Indien de Dienstverlener een gewijzigde BTW-factuur uitreikt waardoor de berekende Commissie is verminderd, wordt het openstaande bedrag dat voortvloeit uit de gewijzigde factuur aangemerkt als een te veel betaalde vergoeding, tenzij de Transportaanbieder uitdrukkelijk aangeeft dat hij verzoekt om terugbetaling van het openstaande bedrag op zijn rekening, waarbij het openstaande bedrag primair wordt gecrediteerd op de overige vorderingen van de Transportaanbieder bij de Dienstverlener.
  10. BTW-facturen en gewijzigde facturen worden in elektronische vorm verzonden door ze te posten op het Account van de Transportaanbieder en per e-mail naar het e-mailadres van de Transportaanbieder zoals aangegeven in het Account.
  11. Kosten voor extra opties worden ook toegevoegd aan de factuur - in het bijzonder kosten voor het gebruik van promotiediensten als de Transportaanbieder deze diensten heeft gebruikt onder voorwaarden die zijn gespecificeerd in de Voorwaarden van de Website.
  12. Het Account van de transportaanbieder toont een actuele lijst van Commissies die zijn opgebouwd voor de transportaanbieder, samen met informatie over de Transportovereenkomst waarop de Commissie is opgebouwd.
  13. De Dienstverlener kan de Transportaanbieder verplichten om een bewijs van fiscale residentie van de Transportaanbieder te overleggen in overeenstemming met de nationale regelgeving van de Transportaanbieder, dat de fiscale residentie van de Transportaanbieder in zijn land van vestiging bevestigt. Als de Transportaanbieder nalaat een woonplaatsverklaring te verstrekken, mag de Dienstverlener bronbelasting toevoegen aan de btw-factuur van de Transportaanbieder.
  14. Een wijziging in de factureringsgegevens van de Transportaanbieder vereist een nieuwe verificatie van zijn Account in overeenstemming met artikel VII van de Voorwaarden.
  15. De Transportaanbieder mag de Klant niet rechtstreeks kosten in rekening brengen die door de Transportaanbieder zijn gemaakt, met name de Commissie.
  16. De Dienstverlener heeft het recht om tijdelijke promoties te introduceren met betrekking tot het bedrag van de Commissie zoals aangegeven in de lijst van vergoedingen en commissies onder de voorwaarden zoals gespecificeerd in de promotie.
  17. Indien de Dienstverlener dit redelijk acht, kan de Dienstverlener de Commissie terugbetalen aan de Transportaanbieder of deze niet in rekening brengen. De gedragsregels voor dergelijke gevallen zijn uiteengezet in artikel XIII hieronder.

X. VERANTWOORDELIJKHEID

  1. De Dienstverlener is geen partij bij Transportovereenkomsten die worden gesloten door de Transportaanbieders met de Klanten die gebruik maken van de Website of de Applicatie van de Transportaanbieder. Tenzij uitdrukkelijk anders bepaald, mengt de Dienstverlener zich niet in de onderlinge verhoudingen van de partijen bij Transportovereenkomsten, treedt hij niet op als tussenpersoon bij de sluiting ervan, is hij geen Klant en neemt hij niet deel aan de uitvoering van dergelijke overeenkomsten.
  2. Deze Voorwaarden, de "Algemene Voorwaarden van de Clicktrans Website voor Gebruikers en de Mobiele Applicatie van de Klant" en de toepasselijke wetgeving zijn de exclusieve bron van de verplichtingen van de Dienstverlener.
  3. Transportaanbieders zijn als enige verantwoordelijk voor de juistheid en wettigheid van hun activiteiten en de door hen geleverde diensten. Dit omvat de aansprakelijkheid voor hun werknemers, medewerkers en andere entiteiten door wie of met wiens hulp dergelijke diensten of activiteiten worden uitgevoerd.
  4. Transportaanbieders zijn verantwoordelijk voor alle aangegane Transportovereenkomsten en voor alle verklaringen of toezeggingen die zij doen door gebruik te maken van de Website of de Applicatie van de Transportaanbieder.
  5. De Transportaanbieder is aansprakelijk voor alle schade die het gevolg is van overtreding van de bepalingen van deze Voorwaarden, wettelijke voorschriften of de regels van de goede zeden. De Dienstverlener heeft het recht om de eventuele kosten van juridische procedures en andere sancties die de Dienstverlener heeft moeten maken als gevolg van de activiteit van de Transportaanbieder die in strijd is met de Voorwaarden, de wetten of de regels van de goede zeden, ten laste te brengen van deze Transportaanbieder.
  6. De Transportaanbieder stemt ermee in dat in geval van vorderingen door derden tegen de Dienstverlener, met inbegrip van, in het bijzonder, vorderingen met betrekking tot handelingen verricht door de Transportaanbieder in verband met het gebruik (of de intentie tot gebruik) van de Applicatie of de Website van de Transportaanbieder en de functionaliteiten en Diensten daarvan, de Transportaanbieder in de zaak zal tussenkomen in plaats van de Dienstverlener of zal tussenkomen als tussenkomende partij of, op eerste verzoek van de Dienstverlener, alle kosten zal vergoeden die de Dienstverlener in dit verband heeft gemaakt.
  7. De aansprakelijkheid van de Dienstverlener jegens Transportaanbieders is uitgesloten voor zover toegestaan door de toepasselijke wetgeving en is beperkt tot het bedrag van: 1200 EUR (zegge: twaalf honderd euro).
  8. De aansprakelijkheid van de Dienstverlener jegens de Transportaanbieder voor de gederfde winst van de Gebruiker is uitgesloten.
  9. In het bijzonder is de Dienstverlener niet verantwoordelijk voor:
    1. onderbrekingen in de toegang tot de Applicatie of de Website van de Transportaanbieder, met inbegrip van onderbrekingen die het gebruik van de Diensten verhinderen, veroorzaakt door de noodzaak om storingen, hardware- en softwaretests of onderhoudswerkzaamheden op te heffen;
    2. technische problemen in verband met het gebruik van de Applicatie of de Website van de Transportaanbieder om redenen waarover de Dienstverlener geen controle heeft, met inbegrip van problemen veroorzaakt door overmacht of door onjuiste werking van het internet;
    3. het niet beschikbaar zijn van de Website, de Applicatie of Diensten van de Transportaanbieder om redenen die niet toe te schrijven zijn aan de Dienstverlener,
    4. schade die Transportaanbieder lijdt als gevolg van het onjuist opnemen of lezen van gegevens of enige inhoud;
    5. de gevolgen van het feit dat een derde geautoriseerd wordt om de Website, Diensten of Applicatie van de Transportaanbieder te gebruiken;
    6. enige inhoud of informatie gepresenteerd of anderszins gecommuniceerd door de Transportaanbieder, met inbegrip van, maar niet beperkt tot: Offertes, Quick Deals reacties, de profielpagina van de Transportaanbieder, het Account, of voor de tijdigheid en vorm van presentatie van dergelijke gegevens.

XI. BLOKKERING, BEËINDIGING VAN HET CONTRACT VOOR DE LEVERING VAN DIENSTEN

  1. De Transportaanbieder kan het Account contract te allen tijde beëindigen indien de Transportaanbieder geen openstaande Commissies of teveel betaalde bedragen heeft. In dat geval wordt een contract beëindigd wanneer de Dienstverlener een dergelijk verzoek ontvangt van de Transportaanbieder.
  2. In het geval van Transportaanbieder die te veel hebben betaald of openstaande Commissies hebben aan de Dienstverlener, is voorafgaand contact met de Dienstverlener en voorafgaande betaling van alle verschuldigde bedragen aan de Dienstverlener noodzakelijk.
  3. De Dienstverlener kan de overeenkomst voor een Transportdienst Account beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen en in overeenstemming met de wet, met inbegrip van de Verordening EU 2019/1150. Gedurende de opzegtermijn kan het Account van de Transportaanbieder worden geblokkeerd of kunnen de functionaliteiten ervan worden beperkt als de opzegging is gedaan om redenen die zijn toe te schrijven aan de Transportaanbieder of is gerechtvaardigd door de bescherming van de Klanten. De Dienstverlener bezorgt de opzegging aan de Transportaanbieder op het e-mailadres dat is vermeld in het Account van de Transportaanbieder.
  4. Voor het opnieuw instellen van een Account van een Transportaanbieder moet contact worden opgenomen met de Dienstverlener.
  5. De Dienstverlener heeft het recht om de levering van de Diensten te beperken (met inbegrip van het blokkeren) en het contract voor de levering van Diensten te beëindigen anders dan op grond van de bepalingen van artikel 3 hierboven - met inbegrip van de Accountmanagement service en andere Diensten die worden aangeboden op de Website of in de Applicatie van de Transportaanbieder - in het bijzonder in geval van twijfel over de juistheid of volledigheid van de gegevens verstrekt door de Transportaanbieder - en indien:
    1. de Dienstverlener vermoedt dat een dergelijke Transportaanbieder de Voorwaarden, de toepasselijke wetgeving of de regels van de goede zeden overtreedt;
    2. de Transportaanbieder acties onderneemt gericht op het sluiten van een Transportovereenkomst buiten de Website of de Applicatie van de Transportaanbieder om;
    3. de Transportaanbieder acties onderneemt om te voorkomen dat een Commissie in rekening wordt gebracht;
    4. het handelen of nalaten van de Transportaanbieder een negatief effect heeft op de reputatie van de Dienstverlener of de Dienstverlener anderszins schaadt;
    5. het handelen of nalaten van de Transportaanbieder de veiligheid van andere Gebruikers, de Website of de Dienstverlener in gevaar brengen;
    6. de Dienstverlener een klacht ontvangt over de activiteiten van de Transportaanbieder of indien de Dienstverlener anderszins twijfelt of de activiteiten van de Transportaanbieder in overeenstemming zijn met de bijzonderheden van de Website of de Applicatie van de Transportaanbieder, de wet en de goede zeden;
    7. het aantal geannuleerde transacties in de afgelopen 2 maanden meer dan 20% bedroeg;
    8. de Gebruiker een betalingsachterstand heeft ten opzichte van de Dienstverlener. 
  6. Beperking (met inbegrip van blokkering) van de levering van Diensten evenals beëindiging van het contract voor de levering van Diensten (met inbegrip van het Account) zal in overeenstemming geschieden met de toepasselijke wetgeving, met inbegrip van de Verordening EU 2019/1150.
  7. Gedurende de periode van beperking (inclusief blokkering) van de levering van de Diensten, mag de Transportaanbieder niet deelnemen aan de Offertemodus of aan de Quick Deal Modus.

XII. INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN

  1. Bij het sluiten van een contract voor de levering van de applicatiediensten van de Transportaanbieder verleent de Dienstverlener aan de Transportaanbieder een licentie voor het gebruik van de applicatie van de Transportaanbieder en, in het geval van de aanwijzing als Top Transporter, verleent de Dienstverlener op dat moment aan de Transportaanbieder een licentie voor de Top Transporter plugin. Voor de Clicktrans plugin wordt de licentie verleend bij het downloaden van de Site. De licentie is niet-exclusief, niet-overdraagbaar en territoriaal onbeperkt. De licentie is gratis.
  2. Een licentie wordt verleend voor onbepaalde tijd, echter niet langer dan de looptijd van het contract voor het gebruik van de Applicatie en de Applicatiediensten van de Transportaanbieder. Voor de Top Transporter plugin wordt deze verleend voor de duur van de Top Transporter aanwijzing en in het geval van de Clicktrans plugin is deze geldig totdat deze wordt verwijderd door de Transportaanbieder.
  3. De licentie geeft de Gebruiker het recht om de Applicatie van de Transportaanbieder te gebruiken op Mobiele Apparaten zonder het recht op sublicentie, in de volgende exploitatiegebieden:
    1. het invoeren in het geheugen (inclusief RAM) van een Mobiel Apparaat,
    2. opname in het geheugen van een Mobiel Apparaat en het weergeven ervan op een dergelijk Mobiel Apparaat,
    3. tijdelijke reproductie in het geheugen van een Mobiel Apparaat, noodzakelijk om de Applicatie van de Transportaanbieder te gebruiken,
    4. aanpassing van de Applicatie van de Transportaanbieder die nodig is om deze te gebruiken op een Mobiel Apparaat (hardware- en softwareconfiguratie).
  4. De licentie voor de Top Transporter plugin en de Clicktrans plugin geeft toestemming voor het gebruik van de plugin op de website van de Transportaanbieder zonder recht op sublicentie in de volgende exploitatiegebieden:
    1. het invoeren in het computergeheugen en het internet, d.w.z. de website van de Transportaanbieder,
    2. opnemen in een computergeheugen en weergeven op de website van de Transportaanbieder,
    3. tijdelijke vermenigvuldiging die nodig is om de Top Transporter-plugin of de Clicktrans-plugin te gebruiken,
    4. aanpassing van de Top Transporter-plugin of Clicktrans-plugin die nodig is om deze te starten en te gebruiken op de website van de transportaanbieder (hardware- en softwareconfiguratie).
  5. Schending van de licentievoorwaarden door een Transportaanbieder geeft Dienstverlener het recht om de Overeenkomst voor de levering van de applicatiediensten of Clicktrans plug-in van Transportaanbieder met onmiddellijke ingang te beëindigen, met inachtneming van de bepalingen van Artikel XI.
  6. Overtreding van de licentievoorwaarden door een Transportaanbieder geeft de Dienstverlener het recht om de Top Transporter aanduiding van de Transportaanbieder te verwijderen en de Top Transporter plugin licentie met onmiddellijke ingang te beëindigen.
  7. With regard to the content added by Transport Providers on the Website and in the Application, and the licence for it, the Transport Provider shall be bound by the provisions of the "Clicktrans Website Regulations for Users".

XIII. KLACHTEN, INTERN KLACHTENAFHANDELINGSSYSTEEM

  1. De Transportaanbieder kan klachten indienen onder de voorwaarden vermeld in artikel XII item 6 tot 9 van de "Algemene Voorwaarden van de Clicktrans Website voor Gebruikers en de Mobiele Applicatie van de Klant" onder voorbehoud van de uitzonderingen vermeld in dit artikel.
  2. De Transportaanbieder moet klachten over de in rekening gebrachte kosten aan Commissie binnen 30 dagen na de dag van in rekening brengen indienen.
  3. Klachten met betrekking tot uitgereikte facturen en maandelijkse verrekening van de aan de Dienstverlener verschuldigde Commissie moeten uiterlijk 30 dagen na ontvangst van de factuur op de rekening door de Transportaanbieder worden ingediend.
  4. Op grond van het bepaalde in de Verordening EU 2019/1150 draagt Dienstverlener zorg voor het functioneren van een intern klachtenafhandelingssysteem in het kader van:
    1. de vermeende niet-naleving door de Dienstverlener van de verplichtingen uit de Verordening EU 2019/1150, die van invloed zijn op de Transportaanbieder;
    2. technologische kwesties met betrekking tot de levering van de Diensten door de Dienstverlener, die van invloed zijn op de Transportaanbieder;
    3. de maatregelen die worden toegepast door de Dienstverlener of zijn gedrag die rechtstreeks verband houden met de levering van de Diensten en die de Transportaanbieder treffen.
  5. Klachten zoals bedoeld in lid 4 hierboven moeten worden gemeld aan het e-mailadres van de Dienstverlener.

XIV. BESCHERMING VAN PERSOONSGEGEVENS

  1. De persoonsgegevens van gebruikers worden verzameld en verwerkt door de Dienstverlener in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving, met inbegrip van Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (de Algemene Verordening Gegevensbescherming) en in overeenstemming met het Privacybeleid dat beschikbaar is op de Website.
  2. De Transportaanbieder is een onafhankelijke beheerder van de persoonsgegevens van de Klanten en moet deze verwerken in overeenstemming met de geldende regelgeving op dit gebied, in het bijzonder de AVG.
  3. De Dienstverlener heeft toegang tot alle categorieën van persoonsgegevens die Gebruikers verstrekken voor het doel van het gebruik van Diensten, of die worden gegenereerd als gevolg van de levering van deze Diensten. De toegangsrechten van personen die gemachtigd zijn om persoonsgegevens te verwerken door de Dienstverlener worden uitgeoefend op een "need-to-know" basis.
  4. Transportaanbieders hebben recht op toegang tot alle categorieën van persoonsgegevens die zijn verstrekt in verband met het gebruik van de Diensten of die zijn gegenereerd als gevolg van de levering van de Diensten, overeenkomstig artikel 15 van Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad (de AVG). De Transportaanbieder heeft het recht om zijn persoonsgegevens die hij heeft verstrekt op de Website te ontvangen in een gestructureerd, algemeen gebruikt machineleesbaar formaat, overeenkomstig artikel 20 van de AVG. Daarnaast heeft de Transportaanbieder toegang tot de persoonsgegevens van de Klanten voor wie hij Transportdiensten heeft verricht of, respectievelijk, tot de gegevens van de Transportaanbieders die Transportdiensten voor hem hebben verricht, wanneer hij zijn rechten als Klant heeft uitgeoefend. De Transportaanbieder heeft toegang tot deze gegevens in de Account historie.
  5. Standaard hebben Gebruikers alleen toegang tot gepseudonimiseerde gegevens van andere Gebruikers voordat ze een Transportovereenkomst aangaan.
  6. De persoonlijke gegevens van Transportaanbieders worden gedeeld met ontvangers in de mate zoals beschreven in het Privacybeleid. Iedereen kan de openbaar geplaatste en aangemaakte Offertes op de Dienst bekijken, evenals de bijbehorende, openbaar geplaatste Advertenties, opmerkingen, feedback en berichten. De Transportaanbieder kan ook zijn locatiegegevens delen met Klanten door gebruik te maken van de functionaliteit voor het volgen van zendingen.

XV. SLOTBEPALINGEN

  1. Deze Voorwaarden wordt door Clicktrans continu en gratis beschikbaar gesteld op de Website, op een manier die gebruikers in staat stelt om de inhoud ervan te verwerven, te reproduceren en vast te leggen door deze af te drukken of op te slaan op een Transportaanbieder op elk gewenst moment met behulp van het IT-systeem dat door de gebruiker wordt gebruikt.
  2. Niets uit deze Voorwaarden mag worden gereproduceerd of gepubliceerd zonder schriftelijke toestemming van de Dienstverlener.
  3. Tenzij anders is bepaald door dwingende wettelijke bepalingen, is op geschillen die voortvloeien uit deze Voorwaarden het Poolse recht van toepassing. Als een ondernemer partij is bij een contract, zullen alle geschillen die voortvloeien uit deze Voorwaarden worden beslecht voor een gewone rechtbank met jurisdictie over de statutaire zetel van de dienstverlener.
  4. De inhoud van deze Algemene Voorwaarden is aan verandering onderhevig. De Transportaanbieder wordt geïnformeerd over wijzigingen door een e-mail te sturen naar het door de Transportaanbieder opgegeven e-mailadres. De ingangsdatum van de wijzigingen zal niet korter zijn dan 15 dagen na de datum van bekendmaking. Als de Transportaanbieder de nieuwe inhoud van de Voorwaarden niet accepteert, dient hij dit binnen 15 dagen na ontvangst van de informatie over de wijziging van de Voorwaarden per e-mail aan de Dienstverlener kenbaar te maken. Het niet accepteren zal resulteren in beëindiging van het contract om Diensten te verlenen op de Website.
  5. De Dienstverlener kan ook wijzigingen aanbrengen in de Voorwaarden voor Gebruikers die een Account hebben ter inzage en aanvaarding bij het inloggen op het Gebruikersaccount. Als een Gebruiker de wijzigingen in de Voorwaarden niet accepteert, zal het Contract voor de levering van de Dienst voor het aanhouden van een Account worden beëindigd na het verstrijken van 15 dagen na deze weigering, tenzij de Gebruiker binnen deze tijd een acceptatie heeft gedaan. In dat geval zijn de gewijzigde bepalingen van de Voorwaarden bindend voor de Gebruiker vanaf de datum van aanvaarding.
  6. Op grond van de Verordening EU 2019/1150 mag Dienstverlener de Voorwaarden zonder inachtneming van de in lid 4 genoemde termijn met onmiddellijke ingang wijzigen indien:
    1. zij onderworpen is aan een wettelijke of reglementaire verplichting op grond waarvan zij verplicht is de Voorwaarden te wijzigen op een wijze die haar verhindert te voldoen aan de bovengenoemde kennisgevingsperiode van 15 dagen;
    2. zij de Regeling bij wijze van uitzondering moet wijzigen om een onvoorziene en onmiddellijke bedreiging het hoofd te bieden, om de Online Intermediaire Diensten te beschermen, om de Gebruikers te beschermen tegen fraude, malware, spam, datalekken of andere cyberbeveiligingsbedreigingen.


Resultaatvergoedingen voor advertenties in PLN

Resultaatvergoedingen voor advertenties in EUR

Klacht voor het leveren van elektronische diensten